Projecten

De projecten nemen een speciale plaats in bij het Ad Hoc Orkest. Het zijn onze 'aangeklede' concerten die we meestal in het voorjaar geven. Het eerste project Landschappen stamt uit 2001 en was een samenwerking tussen het orkest en kunstenaar Harry van Vondel.
Inmiddels zijn er al bijzondere thema's gepasserd die als basis dienden voor het concertprogramma en de bijpassende aankleding. Voor onze projecten zoeken we altijd de samenwerking met andere kunstvormen zoals dans, poëzie, theater, schilderkunst of voordracht. Er is al veel moois uit voortgekomen.

haiko stofz vj 2003.jpgNa Landschappen volgden onder andere Mei, Scherzo, Nacht en Er was eens... Voor het Lustrum in 2004 is het Parijse nachtleven van rond 1910 in café Le Chat Noir weer tot leven gebracht. Het lustrum van 2009 Achter de Muziek aan! is een grootse verkenning van de Utrechtse muziekhistorie geworden met een stadswandeling, de uitgave van een boek en een prachtig concert in het gebouw van Kunsten en Wetenschap aan de Mariaplaats. Project 2011 was helemaal geformeerd rondom het Finse epos de Kalevala. Het 40-jarig bestaan in 2014 hebben we feestelijk gevierd onder de titel CRISIS!.
Het organiseren van de projecten kost meer tijd dan het regelen van een doorsnee concert vandaar dat we daar een speciale jan p. scherzo vj 2003 593x479.jpgprojectcommissie voor hebben. Zij starten al maanden van te voren met de voorbereidingen en mede daardoor leveren de projecten ons orkest erg veel op. We werken aan stukken die voor een gewoon concert misschien niet geselecteerd worden. Verder blijken onze leden vaak onvermoede talenten, andere dan hun muzikale, te hebben. De samenwerking met andere kunstvormen kan zeer inspirerend werken. En ook belangrijk; ons publiek is er zeer positief over. Een overzicht van al onze projecten vindt u bij Wat hebben we gedaan?

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •