Repertoire

Wij zijn een amateursymfonie-orkest dat mensen met klassieke muziek kennis wil laten maken. Het repertoire dat wij spelen sluit daar natuurlijk op aan. Bij de keuzes die we maken zijn we van een aantal zaken afhankelijk. Ten eerste; kunnen we de stukken zó spelen dat we er niet alleen zelf van genieten. We hebben veel in onze mars maar niet het gehele klassieke repertoire ligt binnen ons bereik. Ook belangrijk is dat de muziek ons publiek aanspreekt. Dat wil niet zeggen dat er alleen maar populaire en bekende stukken op het repertoire genomen worden. Vooral de projecten die we doen maken onze repertoirekeus minder traditioneel dan die van veel andere orkesten. In het voorjaar van 2008 hebben we de grote oversteek naar de Amerikaanse klassieken gemaakt met o.a. de Appalachian Spring Suite van Copland. In het voorjaar van 2009 , ter viering van ons 35-jarig bestaan, speelden we werken van componisten die nauwe banden met de stad Utrecht hebben gehad, zoals Herman Strategier en Johannes Wagenaar. Het project Kalevala in het voorjaar van 2011, was helemaal gebouwd op werken van Finse componisten. Natuurlijk hebben we stukken van Sibelius gespeeld maar ook van veel minder voor de hand liggende componisten als Klami, Merikanto en Kajanus. De kracht van water in 2013 werd opgeluisterd met Het betoverde meer van Anatoli Liadov en voor het CRISIS!-project in 2014 stonden Symfonie nr. 3 (1956) van Nino Rota en Symfonie nr. 2 (1934) van Kurt Weill op de lessenaar.
Het is het werk van de repertoirecommissie om alles in goede banen te leiden. Ze selecteren de muziek, beluisteren die vooraf en overleggen met de dirigent. Onder Wat hebben we gedaan? vind je een overzicht van de concerten die we de afgelopen jaren hebben gegeven met het gespeelde repertoire erbij. 

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •